Antropologer som iværksættere

Søndag d. 8. september 2019 kl. 11:30 til 16:00

Lørdag d. 31. august 2019 kl. 18:00

Nobelparken, bygn 1485; lokale 218, Niels Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C Nobelparken, bygn 1485; lokale 218
Niels Chr. Skous Vej 4
8000 Aarhus C

Antropologer som iværksættere

Regionerne, Centraladminstrationen og Iværksætterfeltet er blevet store antropologiske arbejdsfelter de seneste år. Så hvad arbejder antropologer med på disse felter? Hvordan fungerer disse områder som rammer om antropolog-arbejde? Hvilke særlige muligheder for udfoldelse giver disse felter – og hvilke udfordringer møder antropologerne her?

Antropologisk Analyse på Københavns Universitet og MANTRA, Moesgårds Antropologiske Analyseenhed på Aarhus Universitet, inviterer i samarbejde med Antropologforeningen og Dansk Etnografisk Forening til tre seminarer.

11:30    Velkomst (og sandwich) v/Johanne Korsdal Sørensen

11:45    At tjene penge som antropologisk iværksætter og konsulent
             v/ Rikke Ulk - Antropologerne.com

12.30    Fra feltarbejde til iværksætter -om antropologers særlige                               kvalifikationer som iværksættere i et internationalt perspektiv                       (videopræsentation) v/Johanna Sandberg – Sandberg Consult ldt.                 HR i Rwanda

13.45     Fem ting jeg gerne ville have vidst, før jeg blev iværksætter!                          v/Nicolai Mendgaard-Larsen, MADE Design

14.30     Erhvervslivet har brug for dig!
             Fra lønmodtager til virksomhedsejer.
             v/ Pernille Hjortkjær, Hjortkjærbiz, PE3A

15.15     Kaffe og plenum (incl. skype spørgsmål til Johanna Sandberg i                     Rwanda)

15.50     Stafetten kan gå videre: Skal der etableres et netværk, arrangeres               et årsmøde eller lign.?

16.00     Tak for idag