Antropologer i Centraladministrationen (og omegn)

Tirsdag d. 3. september 2019 kl. 08:30 til 12:00

Søndag d. 25. august 2019 kl. 16:00

Nobelparken, bygn 1485; lokale 218, Niels Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C Nobelparken, bygn 1485; lokale 218
Niels Chr. Skous Vej 4
8000 Aarhus C

Antropologer i Centraladministrationen (og omegn)

Regionerne, Centraladminstrationen og Iværksætterfeltet er blevet store antropologiske arbejdsfelter de seneste år. Så hvad arbejder antropologer med på disse felter? Hvordan fungerer disse områder som rammer om antropolog-arbejde? Hvilke særlige muligheder for udfoldelse giver disse felter – og hvilke udfordringer møder antropologerne her?

Antropologisk Analyse på Københavns Universitet og MANTRA, Moesgårds Antropologiske Analyseenhed på Aarhus Universitet, inviterer i samarbejde med Antropologforeningen og Dansk Etnografisk Forening til tre seminarer.

08.30     Velkomst v/Johanne Korsdal Sørensen, MANTRA, AU

08.45     Antropolog i sundhedsvæsnet – om hvordan antropologisk metode                 kan bidrage i arbejde med kvalitetsudvikling på sundhedsområdet.                 v/Anne Gram Junge, seniorkonsulent. Afdeling for Læring – Institut               for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsnet.

09.20     Da lean ramte Styrelsen v/Kirsten Besendahl, teamleder i                             Landbrugsstyrelsen

10.05     Netværkspause

10.35     Kompetenceudvikling - et tveægget sværd? v/Charlotte Jensen,                     udviklings- og rekrutteringsmedarbejder i HR Socialstyrelsen

11.15     Plenum