Hop til hovedindholdet

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 11. juni 2019 kl. 16:00

Sted

Nobelparken, bygn 1485; lokale 218, Niels Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C Nobelparken, bygn 1485; lokale 218
Niels Chr. Skous Vej 4
8000 Aarhus C

Antropologer i Regionerne

Arrangementsbeskrivelse

Regionerne, Centraladminstrationen og Iværksætterfeltet er blevet store antropologiske arbejdsfelter de seneste år. Så hvad arbejder antropologer med på disse felter? Hvordan fungerer disse områder som rammer om antropolog-arbejde? Hvilke særlige muligheder for udfoldelse giver disse felter – og hvilke udfordringer møder antropologerne her?

Antropologisk Analyse på Københavns Universitet og MANTRA, Moesgårds Antropologiske Analyseenhed på Aarhus Universitet, inviterer i samarbejde med Antropologforeningen og Dansk Etnografisk Forening til tre seminarer.

11.30     Velkomst (og sandwich) v/Johanne Korsdal Sørensen, MANTRA, AU

12.00     Regionens rolle i konsulentantropologers evalueringer af de fælles                 velfærdsindsatser. v/Marianne Sigaard Balleby, konsulent hos                          DEFACTUM, Koncern Kvalitet, i Region Midtjylland.

12.45    Hvad laver en antropolog dog i en IT afdeling? v/Trine Ravn, product               manger RPA og app-området, Region Syddanmark

13.30    Præsentationsrunde alle 14.00 Netværk, kaffe og kage

14.45   Regionsantropologi - fokus på patientinddragelse i den                                  tværsektorielle  sundhedsindsats v/Marie Jensen,                                         sundhedsantropolog og konsulent i Tværsektorielt Samarbejde,                     Region Syddanmark.

15.30   Plenum/ workshop

16.15  Stafetten kan gå videre: Skal der etableres et netværk, arrangeres et            årsmøde eller lign.?

16.30 Tak for idag

Find vej til arrangementet