Dansk Etnografisk Forenings Formidlingspris 2021

Fredag d. 29. oktober 2021 kl. 17:00 til 23:55

Fredag d. 22. oktober 2021 kl. 18:00

Moesgård - gl. foredragssal, Moesgård Allé 20, 8270 Højbjerg Moesgård - gl. foredragssal
8270 Højbjerg

Dansk Etnografisk Forenings Formidlingspris 2021

Dansk Etnografisk Forening Formidlingspris uddeles i år for 7. gang. Prisen gives til enkeltpersoner eller grupper for fremragende formidling, hvor etnografisk viden sættes på spil og engagerer modtageren.
Aftenen byder på faglig og festlige dimensioner og en lækker vegetarisk middag - alt sammen med etnografisk formidling i højsædet.

Vi er glade og stolte over at kunne præsentere årets modtager:

Berit Madsen
Uddannet som antropolog ved Aarhus Universitet med overbygning indenfor journalistikken. Har sidenhen uddannet sig som filminstruktør, og har i dag sit virke som filminstruktør og producer. Berit arbejder særligt med dokumentarfilm, og har bl.a. lavet filmen: ”Sepideh – reaching for the stars”, der blev utrolig anerkendt og nomineret til alverdens priser i både ind- og udland. Hun underviser desuden dokumentarfilmskole i Aarhus.

Fredag d. 29. oktober

17.00: Velkomst ved Dansk Etnografisk Forenings formand

17.10: 'Imellem Drømme og Benspænd blev vores udstilling' - oplæg ved Amalie Birch og Maja Hyldgaard Kristiansen

17.20: Festforelæsning ved filmskaber Andreas Dalsgaard

17.40: Spørgerunde

17.50: Udnævnelse af modtageren af Formidlingsprisen 2021 ved Bodil Selmer

17.55: Prisoverrækkelse ved sidste års modtager, Thomas Hylland Eriksen

18.00: Oplæg ved årets prismodtager, Berit Madsen, antropolog og dokumentarfilminstruktør, grundlægger af "DOX:WORLD – Filmskole i Aarhus for Dokumentar- og Webfilm (www.doxworld.dk)

18.15-??: Festmiddag og bar med skåltaler

Medlem - 150 kr
Ikke-medlem - 200 kr (bliv medlem her: http://etnografiskforening.dk/bliv-medlem/

Tilmeldingsfrist 22. oktober 18.00. Vi glæder os til at se jer!