Hop til hovedindholdet

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 23. oktober 2017 kl. 09:00

Sted

Moesgård - gl. foredragssal, Moesgård Allé 20, 8270 Højbjerg Moesgård - gl. foredragssal
Moesgård Allé 20
8270 Højbjerg

Formidlingsprisen 2017

Arrangementsbeskrivelse

Nu er det tid til Dansk Etnografisk Forening uddeling af Formidlingsprisen 2017. Formidlingsprisen gives til enkeltpersoner eller grupper med tilknytning til det danske etnografiske og antropologiske miljø for fremragende formidling, hvor etnografisk viden er sat på spil og har berørt, provokeret og engageret modtagerne.

Kom til en festlig aften og mød årets vinder, oplev spændende oplæg og hyg med andre antropologi-interesserede over en lækker middag og live musik.

Årets program:

17.15               Velkomst ved bestyrelsesformand, Bodil Selmer

17.20               Festforelæsning ved forfatter og antropolog Hanne Viemose.
                       Tid til spørgsmål fra salen.

18.00               Kort pause med mulighed for at købe drikkevarer

18.10               Tre Pecha Cucha foredrag
                       - Anders Sybrandt Hansen: Hvad er dét værd, hvad er du værd? 6 minutter med det antropologiske værdibegreb. Aktuel i Jordens Folk: Værdi.
                       - Martin Arvad Nicolaisen: Undsluppen værdi. Svind og svindel med indisk te og ghanesisk kakao. Aktuel i Jorden Folk:Værdi.
                       - Studentergruppe: Hvad slukker vi for, når vi tænder for lyset. Fra studenterudstillingen 'Sort' på MOMU sommeren 2017.

18.50               Middag i kantinen med live musik af Dr. Nielsen og orkester

19.30               Uddeling af Formidlingsprisen 2017