Hop til hovedindholdet

ZOOM ZOOM

Dansk Etnografisk Forenings Formidlingspris 2020

Arrangementsbeskrivelse

Kom og hør Thomas Hylland Eriksen og vær med til at hylde etnografisk formidling, når Dansk Etnografisk Forening uddeler Formidlingsprisen 2020.

I anledningen af Dansk Etnografisk Forenings Formidlingspris 2020 inviteres du hermed til en spændende og festlig time online på Zoom torsdag d. 18/3 kl. 17.00-18.00. Grundet Covid-19 har foreningen indtil videre haft udskudt arrangementet, samt omlagt det til at være online. Vi er dog stolte af endelig at kunne præsentere og fejre årets prismodtager, Thomas Hylland Eriksen, der vil stå for aftenens festoplæg.

Thomas Hylland Eriksen er professor på Socialantropologisk Institut ved Oslo Universitet. Han er internationalt kendt for sin forskning i globalisering, nationalisme og etnicitet. Han er desuden kendt for at formidle et socialantropologisk perspektiv på en lang række aktuelle samfundsspørgsmål gennem debat, medierne og sit faglitterære forfatterskab. Læs mere om ham her: https://www.sv.uio.no/sai/personer/vit/geirthe/.

Aftenens program:

• Velkomst ved bestyrelsesformand, Bodil Selmer
  • Kort om Jordens Folk, Marie Kolling
  • Modtager af Formidlingsprisen 2020 præsenteres
  • Tale fra sidste års modtager, Inger Sjørslev
  • Festoplæg af modtageren af årets formidlingspris, Thomas Hylland Eriksen
  • Spørgerunde
  • Afrunding

Tilmelding er et krav for deltagelse. Tilmelding skal ske senest 17. marts kl. 12.00. Zoom-link til arrangementet vil blive udsendt via mail til alle tilmeldte dagen før arrangementet.