Den Antropologiske Vinkel: GÆLD

Moesgård Museum, Moesgård Allé 15, 8270 Højbjrg Moesgård Museum
8270 Højbjrg

Den Antropologiske Vinkel: GÆLD

Dansk Etnografisk Forening præsenterer DEN ANTROPOLOGISKE VINKEL PÅ GÆLD.

Gæld. Skattegæld. Gældskrise. For de fleste hænger ordet gæld sammen med økonomi og penge. Fra et antropologisk perspektiv handler gæld dog ikke kun om, hvem der skylder hvor mange penge til hvem, men om de sociale relationer, der påvirkes af gælden, hvad end der er tale om pengegæld, en emotionel gæld eller om gælden tager en helt tredje form. Kom med den 30. maj, når Den Antropologiske Vinkel sætter fokus på gældens mange ansigter.

Arrangementet er ekstraordinært gratis for alle – tilmelding er dog stadig påkrævet. Tilmeldingsfristen er den 23/5, men vær opmærksom på, at der er et begrænset antal pladser.
TILMELDING:

Det hele finder sted i auditoriet på Moesgaard Museum.
Dørene åbner kl.17:30 og arrangementet starter kl.18:00.

Der vil blive serveret kaffe og kage i pausen og alle deltagere modtager et gratis eksemplar af DANSK ETNOGRAFISK FORENINGS tidskrift JORDENS FOLK, der udkommer med et temanummer om GÆLD i april 2018.